2013 var ett riktigt skitår känns det som, allting gick åt skogen, och det kändes som allt var fel. 
Jag har lärt mig att inte lägga så mycket energi på det som gör mig ledsen eller arg. Bara vända bort huvudet och ignorera det. Jag mår själv så mycket bättre av det i slutändan.
 
Jag ska umgås med de som gör mig glad, och får mig att må bra. Jag vill tänka mer på mig själv och hur jag mår, istället för att jag ska fundera på vad alla andra gör och säger. 
 
Jag ska bli mer självständig och kunna ta vara på mig själv, om ett halvår kommer inte mamma och pappa vara där och ta hand om mig så fort nånting går snett. På ett vis ska det bli skönt att flytta, för att det känns som jag vill komma bort från Hammarstrand ett tag. 2013 bestod av rykten, skitsnack och lögner, så det vill jag undvika i år. Jag har bestämt mig för att säga upp kontakten med några gamla vänner, för att jag har lärt mig att riktiga vänner finns där när det behövs. 
 
Jag ska ta hand om min kropp också, så den också mår bra. Jag ska ut och gå/springa och äta bra mat. Jag ska få den kroppen jag vill ha, och jag ska hålla den där. Jag vill vara nöjd med hur jag ser ut, och jag vill kunna ha de kläder jag vill ha, utan att jag tycker att jag är för tjock eller liknande. 
 
Jag ska höja mina betyg. Nu hade jag E i det mesta, och det var jag verkligen inte nöjd med. Det känns som mina lektioner gått ut på att sitta och bäva inför de stora arbetena vi ska göra. Nu på slutet innan jullovet har jag känt mig så skolless och bara velat stannat hemma och sova bort hela dagarna. 
 
 
 
Nu har vi gått en vecka in i 2014 och jag har en känsla av att dethär kommer bli ett bra år. 
 
 
En Frida i början av 2013
 
 
En Frida i slutet av året. 
 

Kommentera

Publiceras ej